Terms and conditions
Preliminarii
Prezenta secțiune intitulată „Termeni și condiții” definește condiţiile generale de utilizare ale site-ului www.intarziat.ro de către potenţialii vizitatori sau clienţi. Accesând şi navigând pe acest site, acceptaţi termenii de utilizare descrişi în continuare.
În vederea accesării serviciilor noastre este necesar să acceptați în mod neechivoc și în totalitate „Termenii și Condițiile” din acest document. Dacă nu sunteţi de acord să respectaţi cele prezentate mai jos, fie chiar şi parţial, vă rugăm să nu utilizaţi site-ul www.intarziat.ro. Totodată, dacă, în orice moment, aceste condiții generale nu mai sunt acceptate de către dumneavoastră, vă rugăm să sistaţi imediat accesarea şi utilizarea site-ului nostru.
Această secțiune poate fi modificată oricând, fără a fi necesară o notificare prealabilă a utilizatorilor site-ului. Modificările şi informaţiile privind valabilitatea acestora vor fi postate pe acest site, în vederea informării celor interesați. Utilizatorii, Vizitatorii și Clienții trebuie să se raporteze la regulile, drepturi, obligaţiile, procedurile ș.a.m.d. prevăzute în secțiunea „Termeni şi Condiţii” în formatul valabil la data interacționării cu Site-ul, fără a exista o obligaţie a Intarziat.ro de a-i informa individual despre actualizări şi / sau modificări.
Despre noi
Intarziat.ro este un serviciu online oferit de “Asociația Air Travel Rights” NR 529/PJ/2023 , asociație română, cu scopul de a veni în sprijinul pasagerilor persoane fizice care au achiziționat bilete pentru zboruri care au fost anulate sau întârziate, ori cărora li s-a refuzat îmbarcarea din cauza suprarezervării, astfel cum acești termeni se regăsesc definiți de Regulamentul (CE) nr. 261/2004 (în continuare, Regulamentul), în vederea valorificării unui drept de creanță împotriva operatorului aerian.
Ne propunem să venim în sprijinul dumneavoastră cu servicii care să satisfacă drepturile pasagerilor în privința primirii compensațiilor la care sunteți îndreptățiți ca urmare a anulării/întârzierii zborului sau refuzului la îmbarcare. De asemenea, dorim să conlucrăm cu toți clienții noștri pentru a ne îmbunătății serviciile, ori pentru a crea noi servicii care să răspundă nevoilor emergente ale acestora în contextul aparițiilor tot mai dese a neplăcerilor și disconfortului cauzat de operatorii aerieni.
A. Definirea unor termeni
A.1. Acte normative care prevăd drepturile pasagerilor transportului aerian: orice act normativ, indiferent că este emisă la nivel de stat, UE, federal, național sau regional, care stabilește norme în domeniul respectării dreptului pasagerului în transportul aerian și în materie de compensație monetară, despăgubire sau rambursare a pasagerilor în cazul zborurilor suprarezervate, întârziate sau anulate.
A.2. Contract – constituie contractul încheiat la distanţă între noi și dumneavoastră, clienții noștri. Acest contract se încheie fără prezenţa fizică simultană a subscrisei şi a clientului, acordul de voințe concretizându-se în urma acceptării Termenilor și Condițiilor de către client. Pentru acordarea serviciului nostru în vederea solicitării despăgubirii la care considerați că sunteți îndreptățiți, prezentul contract este considerat valabil după ce clientul a semnat Acordul pentru solicitare despăgubiri, pe lângă acceptarea acestei secțiuni de „termeni și condiții”.
A.3. Client – orice persoană fizică, în vârstă de cel puţin 18 ani, cu capacitate de exerciţiu deplină.
A.4. Regulamentul (CE) nr. 261/2004: REGULAMENTUL (CE) NR. 261/2004 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN Ș I AL CONSILIULUI din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare ș i de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare ș i anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor ș i de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91.
A.5. Formularul gratuit pentru a determina eligibilitatea: furnizarea de către Întârziat.ro a serviciului său în vederea stabilirii eligibilității prin prisma formularului pe care clientul îl va completa. Pasagerii care consideră că sunt îndreptățiți a primi despăgubiri ca urmare a intervenirii anulării sau întârzierii zborului sau a refuzului la îmbarcare au șansa de a afla probabilitatea de a primi această compensație. Acest serviciu este oferit în mod gratuit și se efectuează pe baza completării formularului web al Întârziat.ro și va determina probabilitatea ca solicitarea clientului să adusp la îndeplinire. Prezentul serviciu este în prezent disponibil numai pentru solicitările care se încadrează în prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004.
A.6. Serviciul de informare: constituie oferirea de informații de zbor de către Întârziat.ro, incluzând informații despre drepturile pasagerilor transportului aerian, obligațiile companiilor aeriene, informații privind diverse călătorii și legile privind protecția consumatorilor. Informațiile vor fi furnizate prin intermediul comunicărilor electronice, inclusiv e-mail, panouri electronice personalizate, aplicații social media.
B. Contractul
B.1. În urma acceptării de către client a prezentei secțiuni, Întârziat.ro este de acord să presteze serviciile oferite și clientul este de acord să primească serviciile online acordate de Întârziat.ro.
B.2. În urma verificării și informării dumneavoastră cu privire la posibilitatea de a obține compensația, veți primi prin mijloace de comunicare la distanță contractul de reprezentare încheiat la distanță între părți.
B.3. În ipoteza în care pasagerul, după primirea unui răspuns potrivit B.2., nu dorește să uzeze serviciile oferite de către Întârziat.ro nu va avea nicio obligație față de aceasta din urmă.
B.4. În vederea încheierii contractului, clientul garantează că despăgubirea nu a fost transferată unor terți și că nu există niciun litigiu între client și compania aeriană în aceeași chestiune.
B.5. Prin încheierea contractului sus-menționat, clientul garantează că are autoritatea și capacitatea juridică de a încheia în nume propriu și, dacă este cazul, în numele persoanelor cu care a călătorit.
B.6. Potrivit prezentei secțiuni, clientul recunoaște că apelează la serviciile oferite de Întârziat.ro doar în raport de obținerea despăgubirii pentru zboruri. Clientul este de acord că Întârziat.ro nu va accepta cupoane (vouchere) de călătorie și/sau alte servicii în sens de despăgubire și că o astfel de ofertă din partea companiilor aeriene va fi considerată refuz de plată, cu excepția cazului în care Întârziat.ro apreciază că șansa obținerii unui rezultat favorabil pentru client este scăzută şi că în aceste împrejurări cea mai bună opțiune constă în acceptarea unei astfel de oferte.
B.7. În urma semnării contractului de reprezentare, clientul nu poate transfera solicitarea făcută către Întârziat.ro niciunei alte părți, cu excepția cazului în care acesta își retrage împuternicirea acordată printr-o notificarea scrisă către Întârziat.ro.
B.8. Dacă te încadrezi în noțiunea de consumator în conformitate cu reglementările UE privind consumatorii, adică ești o persoană fizică care întreprinde o tranzacție legală într-un scop care nu este nici comercial, nici activitate profesională independentă, ai un drept statutar de retragere. Astfel, clientul poate retrage acceptarea acordului nostru în termen de 14 zile de la încheierea acestuia (de ex. prin scrisoare, e-mail) fără a fi nevoie de explicarea motivelor. Clientul deține dreptul de retragere, intenția acestuia urmând a fi adusă la cunoștința Întârziat.ro în interval de 14 zile nelucrătoare și trebuie precizat în mod clar că dorește încetarea raportului de reprezentare. Datorită naturii serviciului furnizat, nu există posibilitatea de retragere în condițiile în care clientul a fost informat că respectiva companie aeriană a acceptat solicitarea de despăgubire formulată de Întârziat.ro, deoarece în acest caz Întârziat.ro a prestat serviciul solicitat de client.
B.9. După ce a semnat contractul, clientului îi incumbă obligația de a înceta orice negociere cu operatorul aerian și să redirecționeze orice contact din partea companiei aeriene către Întârziat.ro, pentru a exista garanția că Întârziat.ro va obține cel mai bun rezultat posibil.
B.10. În cazul în care clientul primește plăți directe sau orice altă despăgubire de tip voucher/tichete de călătorie din partea operatorului aerian după încheierea contractului, clientul este obligat să aducă acest fapt la cunoștința Întârziat.ro fără întârzieri nejustificative. Aceste plăți sunt considerate despăgubiri și conferă Întârziat.ro dreptul de a reclama taxa de servicii și taxa de acționare în instanță dacă Întârziat.ro a intentat o acțiune în instanță înainte ca respectivul client să primească plata de la compania aeriană respectivă.
C. Serviciul oferit de Întârziat.ro
C.1. Printre modalitățile la care Întârziat.ro recurge pentru a obține despăgubirea clientului se numără următoarele, fără a ne limita la acestea: contactarea operatorului aerian, gestionarea întregii corespondențe , formularea unei somații de plată, încercarea constantă de soluționare amiabilă a litigiului, intentarea unei acțiuni în justiție împotriva companiei aeriene.
C.2. Serviciul sus-menționat are în vedere dispozițiile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 și/sau oricare altă reglementare care statuează drepturi ale pasagerilor aerieni în vigoare.
C.3. Prevederile concrete ale serviciului oferit (dreptul de reprezentare, de a contacta compania aeriana ș.a.m.d.) vor fi aduse la cunoștința pasagerului odată cu comunicarea contractului de asistenta juridica/mandat.
C.4. În cazul în care operatorul aerian care a operat zborul nu aduce la îndeplinirea obligația de a plăti despăgubirea într-o perioadă rezonabilă de timp după ce a fost notificat de către Întârziat.ro, aceasta din urmă poate iniția acțiunea în instanță în vederea obținerii compensației. În vederea intentării acțiunii în justiție, se va încheia un contract de cesiune de creanță între Întârziat.ro și client, clientului fiindu-i oferită despăgubirea la care este îndreptățit anterior intentării acțiunii.
D. Onorariu
D.1. Întârziat.ro oferă serviciile de informare și cel de stabilire a posibilității de a obține o despăgubire în mod gratuit.
D.2. În cazul în care a fost încheiat contractul de reprezentare între Întârziat.ro și client și solicitarea formulată este admisă de către operatorul aerian, Întârziat.ro va transfera clientului partea convenită a despăgubirii potrivit dispozițiilor Regulamentului (CE) nr. 261/2004, sub rezerva scăderii onorariilor aplicabile pentru prestația oferită de către Întârziat.ro.
D.3. Plata părții convenite a despăgubirii către client va fi efectuată în conformitate cu opțiunile din lista de preţuri afișată pe website-ul întârziat.ro astfel cum este diminuat în urma achitării comisionului la care subscrisa este îndreptățită pentru prestarea serviciului contractat.
D.4. În împrejurarea în care clientul a furnizat informații eronate sau catalogate ca fiind insuficiente pentru efectuarea plății despăgubirii, plata fiind returnată către Întârziat.ro, iar clientul, după mai multe notificări și eforturi rezonabile din partea subscrisei de a contacta clientul prin alte mijloace decât e-mailul furnizat de client la Întârziat.ro, nu răspunde pentru a corecta sau a furniza informațiile necesare pentru plata părții convenite a despăgubirii, Întârziat.ro are dreptul de a păstra acea parte a despăgubirii care de altfel ar fi trebuit transferată clientului.
D.5. În urma efecutării plății despăgubirii la care clientul este îndreptățit de către Întârziat.ro în conformitate cu instrucțiunile și selecția metodelor furnizate de către client, subscrisa nu își asumă responsabilitatea pentru:
- cecuri, carduri de debit preplătite, carduri de credit și alte pierderi în tranzitul acestora către client în urma efectuării transferului către client;
- orice consecință a faptului că respectivul client a furnizat informații greșite despre contul bancar, adresa greșită sau similar, inclusiv, dar fără a se limita la, despăgubirea plătită unui alt destinatar decât cel îndreptățit. În cazul în care despăgubirea a fost plătită unui destinatar incorect din vina clientului, Întârziat.ro nu va fi obligată să o recupereze.
D.6. În cel mult 30 de zile de la momentul încasării despăgubirii la care clientul reprezentat este îndreptățit, vom notifica pe acesta din urmă în vederea transmiterii datelor bancare pentru efectuarea transferului.
D.7. Termenul menționat mai sus începe să curgă din momentul în care subscrisa cunoaște că sumă primită din partea operatorului aerian este despăgubirea aferentă zborului și astfel cuvenită clientului reprezentat. Astfel, dacă operatorul aerian, cu ocazia efectuării transferului bancar, nu menționează detalii justificative ale plății, subscrisa va contacta în cel mult 5 zile de la încasare operatorul aerian pentru a solicita lămuriri.
D.8. În cel mult 30 de zile din momentul în care clientul reprezentat a transmis către subscrisa datele bancare complete și corecte (Nume, IBAN etc.), aceasta va dispune efectuare plății către clientul reprezentat prin prisma unui transfer bancar cuprinzând despăgubirea derivată, ca urmare a reținerii prețului pentru prestația efectuată de către Întârziat.ro. Clientul reprezentat nu poate transmite alte date bancare decât ale sale, întrucât subscrisa, în temeiul legislației în vigoare, nu va putea efectua această plată. Subscrisa va notifica clientul reprezentat în termen de 30 de zile dacă au fost transmise date bancare greșite (IBAN incomplet/incorect/etc.)
D.9. Plata sus-menționată va fi efectuată în moneda în care subscrisa a primit despăgubirea din partea operatorului aerian. Astfel, dacă subscrisa a primit despăgubirea în EUR, va efectua către pasager o plată în aceeași monedă. Dacă pasagerul declară că nu deține un cont bancar în moneda respectivă, subscrisa va efectua transferul bancar către clientul reprezentat în moneda indicată de acesta, la cursul B.N.R. stabilit în ziua respectivă (sau în ziua anterioară, pentru plățile efectuate anterior comunicării de către B.N.R. a cursului valutar).
D.10. Dacă Întârziat.ro nu primește de la clientul reprezentat detaliile bancare corecte și complete în termen de 3 ani de zile de la notificarea transmisă pasagerului cu privire la solicitarea de transmitere a datelor bancare pentru efectuarea transferului, subscrisei nu îi incumbă nicio răspundere pentru nerespectarea de către clientul reprezentat a datelor bancare solicitate mai sus și/sau transmiterea întârziată a datelor, iar cuantumul întregii compensații (despăgubirea obținută) va fi reținut de Întârziat.ro la sfârșitul perioadei de 3 ani de zile.
E. Protecția datelor cu caracter personal
E.1. Întârziat.ro va folosi datele cu caracter personal furnizate de client în scopul prestării serviciilor online oferite de subscrisa. Întârziat.ro poate colecta, de asemenea, date cu caracter personal în alte scopuri, cum ar fi statistici, administrare și comunicare, administrare și securitate IT, protecția fizică, sistemele de autentificare și autorizare, sistemele de suport, coordonarea proiectelor interne și a echipelor și activităților organizaționale. Toate datele cu caracter personal sunt colectate în conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor – Regulamentul (UE) 2016/679 .
E.2. Clientul furnizează subscrisei date cu caracter personal potrivit prevederilor Regulamentului general de protecție a datelor cu permisiunea explicită de a procesa datele personale și de a le folosi în contextul solicitării serviciilor oferite de către subscrisa și ca urmare a semnării contractului. Întârziat.ro va efectua transferul datelor personale către terți numai în condițiile enumerate mai jos:
- în cazul în care clientul și-a dat consimțământul;
- dacă se efectuează într-un scop care se află în directă asociere cu scopul inițial pentru care au fost colectate datele cu caracter personal;
- în cazul în care este necesar pentru aducerea la îndeplinire a contractului încheiat cu clientul;
- dacă este necesar datorită unei obligații legale, a unei dispoziții administrative sau judiciare;
- în cazul în care este necesar pentru stabilirea sau protejarea revendicărilor legale sau pentru apărarea acțiunilor în justiție.
E.3. La cererea Întârziat.ro, clientul va furniza subscrisei toate datele necesare pentru aducerea la îndeplinirea a contractului de reprezentare. Clientul garantează că datele și informațiile furnizate sunt corecte, complete și verosimile.
E.4. În caz de date/informații incorecte, subscrisa își rezervă dreptul de a rezilia contractul, acesta încetând să mai producă efecte de la momentul notificării clientului . În cazul în care contractul este reziliat în conformitate cu acest paragraf, clientul nu va avea dreptul la niciun fel de despăgubire.
F. Dispoziții finale
F.1. Întârziat.ro deține prerogativa să modifice această secțiune de „Termeni și condiții” și să stabilească condiții suplimentare în orice moment și fără notificarea potențialilor clienți. Cu toate acestea, modificările cu efect negativ asupra clientului nu se vor aplica clientului, cu excepția cazului în care clientul acceptă aceste noi modificări.
F.2. În cazul în care o prevedere a acestei secțiuni este sau devine nulă, ilegală sau neaplicabilă, această împrejurare nu va afecta în niciun fel valabilitatea celorlalte prevederi.